Sydney en de camper

9 augustus 2014 - Toowoon Bay, Australië

6/8 Na een goede vlucht ( 24 uur) om 6.30 aangekomen in Sydney. Met de taxi naar ons hotel ( the menzies). Gelukkig konden we meteen onze kamer in. Daar 2 uur geslapen en toen de stad in. Eerst naar de opera house welke op loopafstand was. De kinderen vermaakte zich daar prima met alle trappen. In de middag met de boot een tocht gemaakt door de haven. Geëindigd op een eiland (Manly). De stad is druk en de rest is relaxed! Voor het slapen nog even gezwommen in het zwembad van het hotel.

7/8 De dag erop naar sea life. Door buizen van glas tussen de haaien. 'S middags naar Chinatown

Eline en Floris zijn relatief makkelijk omgegaan met de jetlag. Moeilijk in slaap vallen, maar in de ochtend niet wakker te krijgen!

8/8 Vrijdag de camper gehaald. Na een vertraging ivm fout geboekte facturen, om 1400 uur op pad.Het rijden in de camper is prima! Alleen zijn lengte, breedte en beperkte zicht maakt het rijden in steden als Sydney tot een uitdaging. Daarbij was het druk op vrijdag-middag. Eind van de middag een camping gevonden in "THE Entrance".

9/8 Een klein stukje verder gereden naar Wooloon Bay. Onderweg boodschappen gedaan. Mooie camping aan het strand. Kinderen zijn helemaal blij want er is een zwembad en een grote speeltuin. Ondanks zeer koud water zijn ze gaan zwemmen. Wij hebben er met een biertje naar gekeken.

In de bomen om ons heen zitten grote parkieten met bonte kleuren. In de riviermonding bij zee zwemmen pelikanen. Er zouden walvissen te zien moeten zijn, wij hebben ze alleen nog niet gezien. De golven op zee zijn hoog.

Australiërs zijn heel ontspannen. Iedereen kookt op de camping bbq. Lekker buiten gegeten. Om 20.30 uur naar binnen. Het wordt dan koud en de kids gaan naar bed.
Komende dagen rijden we richting Brisbane.

10/8 400 km gereden naar coffs harbour. Camping naast het strand. BBQ en gegeten in de gezamenlijke campkitchen. Het is 's avonds te koud om buiten te eten. Veel oudere mensen van wie Eline en Floris allemaal eten aangeboden krijgen ( fruit/ ijs) tijdens het eten. Geven aan dat ze hun kleinkinderen zo missen.

11/8 Mooi weer, al blijft het fris. Een strandwandeling gemaakt. Floris viel voorover in het water en was doorweekt. Eline heeft schelpen gezocht. Fish en chips gegeten. Floris zit het liefst de hele dag achter het stuur van de camper. Als hij wakker wordt stapt hij uit bed en gaat achter het stuur zitten.