Vervolg

29 augustus 2014 - Sydney, Australië

Op12 augustus zijn we van coffs harbour vertrokken naar Byron Bay. Een surfplaats bij uitstek. Laat in de middag kwamen wij aan. Nog lekker op het strand gelopen. Prachtige beelden van surfers en een ondergaande zon. De camping ligt aan het strand. Heel mooi en rustig. De avond is koud. Na een maaltijd in de camp kitchen de kinderen tevreden naar bed.
Floris komt weer in zijn oude ritme. Om 0700 uur iedereen wakker. De zon schijnt. Voor het ontbijt kijken op het strand. Hele mooie golven en zeker 50 surfers in het water. Zowel jong als oud. Daarna lekker ontbeten. Toen Byron Bay zelf in. Een echt strandstadje. Surfude's en chicks.
Daarna in de regen vertrokken naar Golcoast. Inmiddels 14 augustus.

Goldcoast (aka Surfers Paradise). Een middelgroot stadje. Net Amerika. Motels en blocks. De camping was lastig te vinden. Na aankomst bleken ze ons een plek te hebben toegewezen die eigenlijk te klein was. Na het nodige pas en meetwerk toch gelukt. Na aankomst lekker over het strand gelopen. Wel koude wind. Daarna gegeten en gedronken in de locale surfclub. Inmiddels had de achteruitrijcamera van de camper het begeven. Deze moest de ochtend daarop worden gerepareerd.
Op 14 augustus stonden we dan ook om 0830 uur bij een Rv reparatieman op een industrieterrein in Goldcoast. Om de hoek (tijdens de reparatie) onze toevlucht gezocht bij een verdwaalde fransoos die zich had toegelegd op de betere koffiemachines uit Europa. Eindelijk een goede cappuccino.

Nadat de camper was gerepareerd doorgereden naar Brisbane. Een plezierige niet metropool actiegroep stad. Vanaf de stadscamping (trailerparktrash) met de bus de stad in. Alles in Brisbane zat vol ivm een lokale happening. In Brisbane is in het park op de Southbank een lagoon gemaakt voor kinderen. Floris en Eline hebben die middag heerlijk gezwommen. Daarna nog lekker door de stad geslenterd. Uiteindelijk gegeten bij een Aziatisch tentje bij het busstation. Inmiddels bleek onze directe busverbinding niet meer te rijden. Toen we de bus instapten en vroegen of we de juiste verbinding hadden uitgekozen, mochten we van onze (oorspronkelijk Servische) buschauffeur meerijden zonder te betalen. Deze meer dan aardige kerel heeft ons daarna nota bene, terwijl de bus geen dienst meer had, afgezet voor onze camping. De mensen zijn eigenlijk allemaal vriendelijk.

15/8
Vanuit Brisbane in de ochtend gereden naar Lone Pine Sanctuary (koala, kangaroo opvang en zoo). Heerlijke ochtend. Eline en Floris blij. Eerst de koala's. Eline: "schattig; lief; mag ik ze aaien?; mag ik ze beethouden?". Dit kon. Daarna naar een groot open terrein met zeker 20 kangoeroes. Deze waren tam en konden worden geaaid. Eline kreeg van diverse Jappanners zakjes voer om de kangoeroes te voeren. Floris was wat bang. Uiteindelijk heeft ook hij zachtjes een kangoeroe geaaid.
Na Lone Pine doorgereden Naar Bribie Island. Een camping aan het strand.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nienke van den Ende:
    1 oktober 2014
    Hoi wereldreizigers,
    Wat ziet het er leuk, gezellig en mooi uit!
    Hopelijk schrijven jullie snel weer iets:-).
    Liefs,
    Nienke
  2. Sanne:
    4 oktober 2014
    Het ziet er allemaal top uit. Hè Bram je begint er al echt als een reiziger uit te zien met die baard.gr sanne
  3. Jolbert ten Napel:
    6 oktober 2014